2010. november 1., hétfő

Kérdések kontra válaszok

Szóval, itt a nagy kérdezz-felelek ideje (ami annyira azért nem nagy, mert csak pár kérdést kaptam, de sebaj :)).
Először a hozzátok intézett kérdések jönnek (megjegyzésben válaszolhattok), aztán az enyémek.

Carrie kérdezi tőletek:
1. Kinek ki a kedvenc szereplője (Bella es Edward kizárva :D)?
2. Mi volt a kedvenc részetek?

Carrie kérdései:

1. Honnan jött az ihlet?
Nem tudom, ki hogy van vele, de én először a filmet láttam, és csak utána szereztem be könyveket. És innentől kezdve nem volt megállás :D Két nap alatt kiolvastam az összes kötetet, és mivel a Breaking Dawn vége nekem úgy tűnt, mintha össze lenne csapva, elképzeltem, hogy én hogyan alakítottam volna tovább a történetet. Hirtelen döntés volt, de nem bántam meg :)

2. Mit hallgatsz írás közben?
Ez a fejezet hangulatától függ. Ha kissé borongósabb, akkor főleg a New Moon-féle score-t és a Vampire Diaries első évadának betétdalait, ha meg nem, akkor Spencer Bell-t és 100 Monkeys-t :). De sokszor dúdolnak a fülembe a régi nagyok is: Queen, Ac/Dc, Radiohead, ilyesmik :)

3. Melyiket volt a legnehezebb megírni, és melyiket a legkönnyebb?
A legnehezebb… hát, talán az Edward szemszögű fejezetek voltak, mert ugye én nem egészen abba a nemi kategóriába tartozom, mint ő, és néha kissé nehéz „beleennem” magam a fejébe 
A legkönnyebb Bella halála volt, akár hihető, akár nem :D Éspedig azért, mert ez a fejezet már akkor készen volt fejben, mikor elkezdtem írni a történetet, így a nehézséget inkább az okozta, hogy kitöltsem az előtte álló fejezeteket.

Join kérdései:


1. Hogy készíted a töltött káposztát?
Savanyún és sok tejföllel :D

2. Mikor folytatod a másik sztorit????
Ez egy jó kérdés :/ Mindig írok hozzá egy kicsit, de ez csak 1-2 mondatot jelent. Egyszerűen nem tudom folytatni :/ Igyekszem összekapni magam :)

Minyuu kérdései:


1. A pszichiáter költségét Te állod?
2. Gyógyszereket fizeted?
3. Detox költség?
Állja a TB, nem? : D

4. Hogyan tudod fejezeteken át így tartani a nézettséget… csavarni a szálakat?
Nem tudom pontosan. Azt szoktam mondani, hogy anyukám biztos fejre ejtett kiskoromban, azért lettem ilyen fura :D Én csak leírom, ami ki akar törni belőlem… a többi a ti érdemetek :)

5. Mennyi fejezetet terveztél?
Eredetileg az 50. lett volna az utolsó, de most megingtam. Rengeteg új ötlet jutott eszembe, de én nem vagyok híve a „2. könyves” dolognak. Szóval vagy tovább írom ezt, vagy beteszem a fiókba porosodni… Még nem tudom.

6. Ha ezt befejezted vannak új terveid?
Mint mondottam az előbb, rengeteg tervem van, és nem csak ezzel kapcsolatban :)


7. Hallottam, hogy nem nagyon megy a bármi írása....talán befejezed?
Nem fejeztem még be, de most jegelem egy kicsit. Visszatérek még rá.


8. Mennyi idődbe telik 1-1 feji megírása?
Ez sok mindentől függ. Van, hogy egy éjszaka alatt megírok 3-4 fejezetet, de van olyan is, amikor csak eggyel elszórakozok egy hónapig.

9. Általában hány oldalt szoktál írni?
A fejezeteim sosem rövidebbek 7 oldalnál (12-es Times New Roman, másfeles sorköz : D ). Ennél csak hosszabb lehet, rövidebb nem :)

10. Mi inspirál?
Ez is jó kérdés :) Mármint, nálam nincs olyan, hogy ránézek valamire és arról eszembe jut bármi is. Csak jönnek az intuíciók, hogy mit hogyan kellene megírni, hogyan folytatódjon a történet.
Viszont rendszeresen előfordul, hogy az álmaimat is beleveszem egy-egy fejezetbe vagy novellába. Mondtam, hogy fura vagyok :D


11. Mi segít az írásban?
Az éjszaka és a zene. Semmi sem vetekszik az éjjeli nyugalommal, a halkan duruzsoló dallamokkal és egy erős kávéval :)

Naomi kérdései:

1. Mióta írsz történeteket?
Januárban kezdtem el, előtte eszembe se jutott, hogy én valaha is írhatnék :) Lehet, hogy meglepő, de eléggé kispályás vagyok még ezen a területen.


2. Mi adta az alapötletet ehhez a történethez?
Ahogy már mondtam, üresnek éreztem magam az eredeti történet olvasása után, így beindultak a kerekek a fejemben, a többi meg már jött magától :)

3. Mi a kedvenc könyved?
Konkrétan nincs kedvenc könyvem, nehéz is lenne választani a sok száz közül, amivel már találkoztam. Reménytelenül romantikus vagyok, szóval ez alapvető elvárás a könyvekkel szemben :) De szeretem még a krimiket, Stephen Kinget, Robin Cook-ot és igen, 22 éves létemre a Grimm meséket is :)

4. Mi a kedvenc színed?
A lila :D Mostanában meg vagyok halva érte :) De imádom a feketét is, és nem, nem vagyok „emó” vagy sátánista. Számomra a fekete a titokzatosságot, az éjszakát, az álmokat jelenti.

5. Mit csinálsz szívesen a szabadidődben?
Írok. Folyamatosan. Ha éppen nem, akkor fejlesztem a „kreativitásomat” más módokon is: képszerkesztek, festegetek, lakberendezek. Rengeteget foglalkozom az unokahúgommal, elvagyok a kutyámmal, ilyesmik. Egyébként olyan vagyok, mint bármelyik más fiatal :) Szórakozni járok, beülök a barátaimmal kicsi, eldugott helyekre, moziba járok… Semmi érdekes :)

6. Ki a példaképed?
Ha az élethez való hozzáállást vesszük alapnak, akkor az anyukám. Hihetetlenül erős asszony, a legjobb barátom, a legfőbb támaszom. Egyszerűen nincs olyan dolog, amit ő nem csinálna jól. Igazi hős a szememben, bármit megtennék érte :)
Ha pedig az „íróságot” nézzük, akkor Stendhal és Hemingway. Mindkettő annyira önmaga, annyira jellegzetes a stílusuk, hogy teljesen magukkal ragadnak. Magyarok közül talán Márait és Gárdonyit emelném ki :)


Köszönöm mindenkinek, aki írt nekem, és várom a válaszokat hozzátok intézett kérdésekre :)
xoxo
Lea




5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia xD

Én leginkább Emmett karakterét szeretem mert hihetetlenül jól le tudod írni a humorát. Jókat derültem mikor a kicsikkel játszottak,és ahogy Bellát ugratja.Szóval csak így tovább.
Nővéred

Moncs írta...

Na halihó...

Ezen : "nem egészen abba a nemi kategóriába tartozom" akkorát röhögtem :D lájkolom nagyon nagyon :D
Totál nem vagy fura...csak jó fej :D ennyi :D

Van más is Edwardon kívül?? :D na jó mostanában Jasper is bemászott a képbe :D és Alice :D Emett teste, humora :D

Kedvenc részem nincs, mindet imádom...:D

Én tudom ám miért a fekete a kedvenced.....vámpíri vagy :D

imádlak
még sokáig folytasd
pussz :D

BettiSakura12 írta...

Helló!

A kedvenc szereplőm hááát...Sthephi-ében Renesmee,Alice és Emett.A tiedben pedig Sunday,Eden,Emett és természetesen Alice.

Üdv Betti12

Naomi írta...

Szia!

Ahogy most olvastam a komikat azt hiszem nem írok újat, de hát azért leírom:)
A kedvenc szereplőm Emett, mert a humora utánozhatatlan:)
A kedvenc részem az első fejezettől az utolsóig tart:)
Puszi
Naomi

Mónika írta...

Elolvastam a kérdéseket és a válaszok.

Szerintem Lea egyáltalán nem vagy furcsa. Ha több ilyen emberrel volna tele a világ, szerintem sokkal jobb volna minden.
Nekem sincs kifejezetten kedvenc részem, mert mindet egyformán vártam és imádtam, de ha választani kellene, akkor az eddigi legutolsó, mert azt mint már korábban is írtam, lélegzet visszafolytva olvastam, teljesen elvarázsolt!!!!